Swiss Art Awards 2006,
13. 06. 06 – 18. 06. 06, Basel
Eidg. Wettbewerb für Kunst, Messe Basel

Inspired by "the factory by Andi Warhol" director Crash- communities.ch Gustavo Hansson, in Basel presents the international community for its project, the platform of the Swiss Art Awards 2006.
In the last decade we have heard of the new media revolution, including terms are (photography and digital video, Internet, email, Web, SMS, MMS, blogs, chat, avatar, youtube, facebook, etc..) And phenomena as television talk shows, satire, BigBrother, talentshows, realityshows etc. means have been explored by these actors. It is as if this group or corporation or artists' cooperative Latin American immigrants. crash- communities.ch created these phenomena long before they were incorporated into our daily lives. The show was very placatory character with extremely pops that neatness we created an atmosphere of an international fair where what was sought was to sell a product. Creating an irritation in the viewer. And also created a constant question: really belongs to a flag of installation art?
Document the project was a very difficult task but what better way than a website. This website is worth unimaginable that during its inception in 1999 until today, has undergone many transformations. Thus giving a FACE to right through this complex work.
Crash-communities.ch was the title of the exhibition in a multimedia production of photography, video, Web and painted items as comic. In an installation consisting of five photographs, video cruise, besides the Web. Crash-communities.ch will be displayed on a computer. Besides showing that in five podiums painted items belonging to each of the artists.

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Beeinflusst von der Factory by Andy Warhol präsentiert der Direktor der Crash- Communities Gustavo Hansso,. in Basel einem internationalen Publikum sein Projekt mit Hilfe des Swiss Art Awards 2006 als Plattform.
Im letzten Jahrzehnt haben wir von der Revolution der Neuen Medien gehört, Fachausdrücke unter die sich nicht nur die exotischsten Begriffe (wie Digitale Fotografie und Digitales Video, Internet, Email, Webseiten, SMS, MMS, Blogseiten, Chaträume, Avatare, Youtube, Facebook etc einreihen) sondern auch Phänomene der Television wie Talkshows, Satiresendungen, Big Brother Inszenierungen, Talent- und Realityshows etc.- also Medien die vor allem durch die neuen Protagonisten intensiv ausgeschöpft wurden.
Es ist so als wäre diese Gruppe oder dieses Kollektiv zusammenarbeitender lateinamerikanischer Künstler, die sich selbst als Crash-Communities bezeichnen, für all diese künstlerischen Phänomene schon sehr lange Zeit vor ihrer Popularität, dafür quasi urheberrechtlich und schöpferisch verantwortlich gewesen, dass sie im täglichen Leben unsere Gesellschaft angefangen haben, die ihnen zukommende wichtige Rolle zu spielen. .
Die Ausstellung hatte einen sehr plakativen Charakter mit sehr poppigen Elementen welche in der ihnen eigenen Schönheit uns das Ambiente einer internationalen Kunstmesse vermittelten, auf welcher versucht wurde, ein Kunstprodukt gerade dadurch an den Mann zu bringen, dass es im Betrachter starke Irritationen auslösen und die Frage aufwerfen konnte.: Gehört das wirklich in einen Kunstpavillon? Dies zu dokumentieren gehörte gerade zu den schwierigen Aufgaben de Projektes, welches durch Verweise auf eine entsprechendeWebseite, die von Anfang an als sich stets wandelndes Gesamtkunstwerk konzipiert war und demzufolge sich seit ihrer Errichtung im Jahre 1999 bis 2006 viele Transformationen durchgemacht hat.

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Inspirado en „the factory by Andi Warhol“ el director de Crash-communities.ch Gustavo Hansson, Presenta en Basel a la comunidad internacional su proyecto, en la plataforma del Swiss Art. Awards 2006.
En la ultima década hemos escuchado de la revolución de los nuevos medios, términos entre los cuales se encuentran (fotografía y video digital, Internet, email, Web, SMS, MMS, blogs, Chat, avatar, youtube, facebook, etc.) y fenómenos televisivos como talkshows, sátira, Bigbrother, talentshows, realityshows etc.
medios que han sido explorados por estos protagonistas. Es como si este grupo o sociedad anónima o cooperativa de artistas emigrantes latinoamericanos. autodenominados crash-communities.ch crearon estos fenómenos mucho antes que ellos se incorporaran a nuestra vida cotidiana.
La muestra tuvo un carácter muy placativo con elementos muy pops que por su pulcritud nos creaba un ambiente de una feria internacional donde lo que se buscaba era vender un producto. Creando en el espectador una irritación.
Y ademas creaba una pregunta constante: ¿Pertenece realmente la instalacion a un pabellón de Arte?
Documentar el proyecto era una tarea muy difícil pero que mejor manera que una Web. Esta Web tiene un valor inimaginable, que durante su creación en 1999 hasta el día de hoy, ha sufrido cantidad de trasformaciones. Dando asi el fin de una FACE atravez de esta compleja obra.
Crash-communities.ch fue el titulo de la exhibición en una multimedia producción de fotografía, video, Web y elementos pintados a manera de tiras cómicas.
En una instalación que consta de cinco fotografías, el video crucero, además que la Web. de Crash-communities.ch será mostrada en un ordenador. Además que en cinco podios mostraran los elementos pintados que pertenecen a cada uno de los artistas.

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